Przyjmowanie i załatwianie spraw
Terminy załatwiania i rozstrzygania spraw
Wszelkie sprawy (w tym sprawy, które rozstrzygane są w drodze decyzji- nie będących decyzjami administracyjnymi w rozumieniu kodeksu postępowania administracyjnego, zarządzenia , rozkazy, wytyczne, instrukcje itp.) wpływające do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Stalowej Woli załatwiane są bez zbędnej zwłoki.
Jeżeli sprawa zgodnie z KPA jest sprawą o charakterze indywidualnym rozstrzyganą w drodze decyzji administracyjnej to jest załatwiana w następujących terminach:
- niezwłocznie, jeżeli jest rozstrzygana w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
- w terminie 1 miesiąca od dnia wszczęcia postępowania jeżeli sprawa wymaga postępowania wyjaśniającego,
- w terminie 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania jeżeli sprawa jest szczególnie skomplikowana,
- w terminie 1 miesiąca od dnia otrzymania odwołania- w postępowaniu odwoławczym.
Skargi i wnioski są załatwiane bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 1 miesiąca od dnia ich wniesienia.
Do terminów powyższych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie, a także w przypadku zwłoki z przyczyn niezależnych od organu pracownik właściwy do załatwienia sprawy zawiadamia strony, podając przyczyny zwłoki i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy. Na niezałatwienie sprawy w terminie strona może złożyć zażalenie do Podkarpackiego Komendanta Wojewódzkiego PSP w Rzeszowie. Komendant uznając zażalenie za uzasadnione, wyznacza dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i ustalenie osób winnych niezałatwienia sprawy w terminie, a w razie potrzeby także podjęcie środków zapobiegających naruszaniu terminów załatwiania spraw w przyszłości.
Ponadto pracownik, który z nieuzasadnionych przyczyn nie załatwił sprawy w terminie lub nie dopełnił obowiązku powiadomienia stron o wyznaczenia nowego terminu albo nie załatwił sprawy w dodatkowym terminie podlega odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej albo innej odpowiedzialności przewidzianej w przepisach prawa.
Data zmiany | Redaktor | Opis zmiany |
2005-11-25 13:17:34 | Marcin Wróblewski |
|
2005-11-25 13:16:37 | Marcin Wróblewski | |
2005-11-23 08:35:17 | Marcin Wróblewski | |
2005-11-23 08:31:00 | Marcin Wróblewski | |
2005-11-23 08:29:09 | Marcin Wróblewski | |
2005-11-23 08:25:14 | Marcin Wróblewski | |
2005-11-23 08:16:59 | Marcin Wróblewski | |
2005-11-23 08:13:47 | Marcin Wróblewski | |
2005-11-23 08:12:26 | Marcin Wróblewski | |